NO PRAO

Nu blir det så att ungefär 30% av klassen ska praoa. Resten hade mindre tur med att hitta plats/varit lata med att hitta praoplats. Jag ska iaf inte praoa, inte Lovisa, inte Andréa.. Julia, Toste, Ola.. och några till.. Så vad som gäller nästa vecka för oss är att ha skola från 9-14 varje dag, sa lärarna iaf. 

Åh.. gud! Vad jag saknar Anders.. :( Lovisa och Elina drog för någon stund sen, så fick jag för mig att söka på Anders Henjer på google.. och så hittade jag detta..




Vår gamla gympa/samhällskunskapslärare som vi hade. När det blev strul med skolan och många av lärarna fick sluta/byta skola.. Och det fick Anders.. Jag kommer ihåg att vi inte gillade honom för han var så stel, han log aldrig.. han var lite konstig helt enkelt, desssutom pratade han skånska.. men vi lärde känna honom bättre med tiden.
Jag älskade hans lektioner.. SO.. för han hade ett sånt speciellt sätt att lära. Jag kommer ihåg hur vi satt och viskade för varandra under en lektion när vi kollade på en film. Och där såg vi Anders le för första gången! Det tyckte vi var så spännande och så himla kul! ÅH! Jag kommer ihåg när vi skulle ha en dansprojekt på idrotten, och han skulle visa någon dans.. ja, vi såg Anders DANSA! Den lektionen kommer jag aldrig glömma.
I slutet av 8an fick han besked att han skulle förflyttas till fårdala skolan och bli gymnastiklärare där.. Det ville vi förstås inte.. så vi gjorde en protestlista som väldigt många skrev på, men det hjälpte inte. 
På avslutningen spelade jag en låt för lärarna som inte skulle vara kvar.. men jag tänkte speciellt på Anders. Han höll ett underbart tal på scenen som gav mig en klump i halsen. Jag såg honom gråta.

Vi saknar dig, Anders.
Om man ska vara lite positiv nu så kan man se det såhär.. Hade inte Anders slutat, hade inte vi fått ha Calle:D:D:D:D Jag menar Hååkaan:D:D:D:D

Men nej, fan, nu ska jag sluta skriva.
Tonight, good night.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0