chichichill > leta praoplats

Chill och chill.. det har varit en lååång dag idag. Men vi var lika rastlösa och flummiga som alltid, vissa mer än andra...

Så vi hade skolan till 16.10.. eller vänta.. jag måste berätta en grej som hände innan vi slutade!

PINSAMT får denna berättelsen heta.. *Obs! Personen får vara anonym..(a)

Hih ja, klocka 15.10-16.10 skulle vi ha IUP (individuell utvecklingsplan) där man kunde jobba med något som man vill få gjort så att säga. 
Och tydligen hade inte vi så mycket att göra. Så vi fem, bestämde oss för att gå till samhällskunskapsläraren, Håkan, för att låna filmen, The pianist. Men så sa han att han tyvärr hade lånat ut den till någon annan, men som skulle ha lämnat tillbaka den idag. Då sa jag och *anonym* att vi skulle gå och leta upp denna människa så att vi kunde se filmen på den timmen.

..Vi knackade på första salen.. och där öppnade Allex. Vi kikade in och såg bara Daniel och Kasper. Annars var det väldigt tomt. Så vi fick för oss att gå in och visa lite konstverk på tavlan. *anonym* ritade en massa.. perv.. nej, konstiga saker.. Och jag hade en.. liten.. undervisning för de andra. 

Så fick *anonym* för sig att rita lite mer perv.. nej, konstiga saker.. på tavlan. På skämt då, men det var om våra lärare.. nämligen Ullish och Håkish..:$ (måste bara påpeka att dennes konstverk var typ nästan över hela tavlan, så det gick ju inte att missa.)

Vad gjorde jag just då då... Just då gick jag runt och frågade om jag hade ett blått streck på kinden för Daniel hade lite kul med whiteboardpennan. Så JAG höll inte på med tavlan längre, och så hade jag suddat bort det jag hade skrivit/ritat, men *anonym* däremot...

HELT PLÖTSLIGT!
Så ÖPPNADES dörren, ljudlöst men snabbt så ingen av oss hann reagera förrän den personen nästan var inne i rummet. DÅ hör ni, DÅ började *anonym* sudda som en galning! OCH HÅKAN ÄR HÄR.. Och om Håkan såg? OM Håkan såg... :D

Jag ritade inte det där.. men jag blev själv generad.. :S Så för att komma undan det där så låtsades jag som ingenting och gick runt och frågade om strecket var borta. (förlåt *anonym*♥)

Håkan försökte ignorera tavlan, konstverket och den galna suddande *anonym*. Så frågade han Daniel och de andra hur de hade blivit insläppta, och om inte det var någon lärare där. Efter kanske en halv minut (som kändes som evigheter) gick han ut igen...
Det hände ju lite mer sen men jag orkar inte berätta, det blir sååå långt, å ni kanske inte ens ha orkat läsa så här långt. hah..

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I alla fall, efter skolan så åkte vi till globen, för att Lovisa skulle kolla en halsduk och sen skulle vi leta praoplats. Men det gick ju inte så bra. Vi träffade på Julia, Josefine och Karin som hade gått runt hela globen och frågat. NIX, they didn't want us.
Men så tänkte vi att det kanske inte var någon idé att kolla då. Men det är så att de som inte ska praoa, ska ha skola på förmiddag och sedan få hemuppgift. Det låter bra för mig, plus frilunch och inga arbetskläder needed. Fast det är inte säkert att det blir så att vi får komma till skolan, lärarna hade inte riktigt bestämt hur man skulle göra. Så vi får se. 

Nu > bilder, sen > sova..






//Mook


Kommentarer
Postat av: serb

haha du kan nämna mitt namn, men någon annan får vara anonym? :(

2009-11-07 @ 10:08:01
Postat av: mook

Du är tyvärr inte tillräckligt cool för att vara anonym, Daniel. Så är det bara :(

2009-11-07 @ 14:14:30
URL: http://mookochwilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0